حقوق سربازی بر چه اساسی است؟

 

حقوق سربازی سال 1400 بر چه اساسی است؟

 

با وجود اینکه در مدت دوران سربازی، افراد مشغول به خدمت پولی برای غذا و مکان نمی پردازند، اما به هر حال هزینه های دیگری از جمله رفت و آمد و یا موارد خاص دیگری نیاز به حمایت مالی دارد. به همین دلیل، سازمان نظام وظیفه به منظور کاهش فشار هزینه های اقتصادی مبلغی را هر ماه به حساب سربازان گرامی واریز می نماید. بر اساس اعلام این سازمان، حقوق سربازی سال 1400 حدود 18- 20 درصد افزایش یافته است.

البته بسته به سطح تحصیلات، مجرد یا متاهل بودن، محل و نوع اداره یا سازمان خدمت، متفاوت است. نحوه محاسبه حقوق سربازان وظیفه بر اساس ضوابط ستاد مربوطه به این صورت است که بایستی حداقل 40 و حداکثر 60 درصد میزان حقوق کارکنان نیروهای مسلح می باشد. بنابراین متناسب با شرایط گفته شده، هر فرد می تواند از طریق جدول جدید استعلام حقوق سربازان مجرد و متاهل از این میزان آگاه گردد.

علاوه بر این، عواملی همچون سطح تحصیلات، حوزه خدمت، داشتن امریه، سرباز معلمی و درجه سرباز نیز در میزان حقوق سربازی تاثیرگذار است. برای برخی نیز سوال است که آیا نوع ارگان در مبلغ پرداختی حقوق تفاوت ایجاد می کند؟ باید بگوییم خیر. یعنی فرقی نمی کند که شما در ارتش خدمت کنید یا سپاه، به هر حال مبلغ حقوق مطابق با چیزی که ستاد نیروهای مسلح اعلام کرده است. 


 

جدول جدید استعلام حقوق سربازان مجرد و متاهل

 

یکی از موارد بسیار بارز که تفاوت میان حقوق سربازی سال 1400 را باعث می شود، وضعیت تاهل سرباز است. دلیل این امر هم مشخص است. مسلما فردی که دارای همسر یا فرزند می باشد، نه تنها مخارج خود بلکه خانواده را نیز عهده دار است و از طرفی در دوران خدمت سربازی امکان اشتغال برای وی وجود ندارد. از این رو ستاد نیروهای مسلح برای اینکه فشار مالی کمتری به فرد وارد شود، حقوق افراد متاهل را حدود دو برابر سربازان مجرد تعیین کرده است.

همچنین تسهیلات دیگری همچون مرخصی بیشتر نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است که در ماه به حدود 2 روز و نیم و در سال 30 می رسد. این تعداد روز با مرخصی پایورهای رسمی برابر است. البته تمامی موارد گفته شده در بالا اعم از مدرک تحصیلی، امریه و محل خدمت در مورد حقوق سربازان متاهل نیز تاثیر گذار است. در ادامه تاثیر هر کدام از این موارد را بررسی می کنیم. 

طبق اعلام ستاد نیروهای مسلح حقوق سربازی برای آن دسته از افرادی دارای اولاد می باشند، با کارمندان اولاد دار رسمی نیروهای مسلح برابر خواهد بود. همچنین از تیر سال 99 چند درصد به حقوق عائله مندی اضافه شد. منظور از عائله مندی، همسر و فرزندان سرباز می باشد. البته تعداد فرزندان نیز در میزان حقوق موثر است. چنانچه می خواهید از جدیدترین تغییرات خدمت سربازی و جدول جدید استعلام حقوق سربازان مجرد و متاهل اطلاعات کسب کنید، همکاران ما در همه روزهای هفته در خدمت شما عزیزان هستند.  

 منبع : ایران تحصیل

 

سه شنبه 31 فروردین 1400
بؤلوملر :