ثبت نام امریه وزارت علوم

ثبت نام امریه وزارت علوم 1400 برای مشمولینی که علاقه مند سپری کردن دوران خدمت به عنوان کارمند در این سازمان هستند، آغاز شد. افرادی که دارای شرایط لازم بوده و در یکی از رشته های مورد نیاز امریه وزارت علوم فارغ التحصیل شده اند، می توانند در یکی از مراکز تحت نظارت این وزارت در فعالیت های علمی به عنوان کارمند وظیفه خدمت نمایند. در ادامه به زمان، شرایط و لیست رشته های مورد نیاز امریه وزارت علوم  می پردازیم.

مراحل ثبت نام امریه وزارت علوم 1400

 

مراحل ثبت نام امریه وزارت علوم 1400

 

وزارت علوم هر ساله طی فراخوانی آمادگی خود را جهت به کارگیری مشمولان اعزام خدمت تحت عنوان امریه اعلام می کند. این وزارت خانه تا سال 99 حدود شش بار فراخوان داده است و تاریخ ثبت نام امریه وزارت علوم 1400 هم به زودی اعلام خواهد شد. گفتنی است که متقاضیان بایستی در زمان مقرر وارد سامانه جذب امریه این سازمان شده و مدارک خود را بارگذاری کنند.

البته این نام نویسی به منزله قبولی نهایی نیست و گام اول جهت درخواست تلقی می شود. بعد از این مرحله چنانچه تحصیلات متقاضی با رشته های مورد نیاز امریه وزارت علوم همخوانی، و از شرایط لازم برخوردار باشد، برای گزینش و بررسی نهایی به صورت حضوری فراخوانده می شود. به طور کلی شرایط امریه وزارت علوم همچون شرایط و مراحل اخذ امریه سازمان صدا و سیما به دو عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. 

یک مورد دیگر که در سایر ارگان ها کمتر دیده می شود، امریه هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که از افراد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد واجد شرایط دعوت به همکاری می کند. چنانچه قصد دارید اخذ امریه در این سازمان را دارید، برای اطلاع کامل از زمان، شرایط و لیست رشته های مورد نیاز امریه وزارت علوم و همچنین بالا بردن احتمال پذیرش، می توانید با مشاورین ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

زمان، شرایط و لیست رشته های مورد نیاز

 

زمان، شرایط و لیست رشته های مورد نیاز

 

مکان انجام وظیفه افرادی که در وزارت علوم و فناوری امریه می گیرند، در دانشگاه ها، پژهشگاه ها و مراکز آموزش عالی است و در حوزه پروژه های تحقیقاتی فعالیت خواهند داشت. یکی از اهداف مهم این وزارت خانه ایجاد عدالت در میان افراد مستعد و توانا می باشد. البته مانند اغلب ارگان های دیگر، سهمیه های پذیرش محدود است و متقاضیان بومی در اولویت خواهند و حتی کار کردن مشمول خارج از محل سکونت ممنوع می باشد.

به همین دلیل توصیه می شود که برای ثبت نام امریه وزارت علوم در سازمان های استاد محل اقامت خود درخواست دهید. البته ممکن است در شهر مورد نظر تقاضایی نباشد و یا متقاضی خود درخواست دهد که در جایی دیگر مشغول به کار شود. در چنین شرایطی با اخذ تعهد کتبی و اعلام نیاز موسسه مبدا، احتمالا با درخواست وی موافقت خواهد شد. گفتنی است در اینگونه مواقع همه هزینه های تامین مسکن و خوراک بر عهده خود فرد می باشد.

همچنین اگر تعداد متقاضیانی که از شرایط امریه وزارت علوم برخوردارند بیش از حد سهمیه ارائه شده باشد، شیوه پذیرش به صورت اولویت بندی خواهد بود. ملاک های برتری نیز داشتن تخصص های خاص، معدل بالا و نمره خوب در مرحله مصاحبه است.

 

شرایط عمومی امریه وزارت علوم

  1. دارای اعتقادات دینی باشد.
  2. اطاعت از ولایت فقیه و رهبری
  3. عدم سوء پیشینه، نداشتن فساد اخلاقی 
  4. نداشتن هیچگونه ارتباطی با سازمان ها و گروه های ضد انقلابی یا غیر قانونی
  5. نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و هر گونه موارد اینگونه
  6. نداشتن هیچگونه غیبت در خدمت سربازی
  7. نداشتن سابقه قبلی در خدمت
  8. اگر مشمولی به طور همزمان در دو سازمان درخواست امریه دهد، هر دو تقاضا ملغی خواهد شد.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام امریه وزارت علوم

  1. متقاضیان باید دارای مدرک کارشاسی ارشد یا دکترا باشند.
  2. حداقل معدل برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی 15 و دکتری 16 می باشند.
  3. متقاضی بایستی حداقل 6 ماه به عنوان دستیار در آزمایشگاه سابقه داشته و یا در راه اندازی و اجرای یک پروژه اجتماعی یا صنعتی کمک کرده باشد. البته تاییدیه مرکز آموزشی، پژوهشگاه و دانشگاه الزامی مورد نظر است.
  4. در یکی از رشته های مورد نیاز امریه وزارت علوم تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده باشد.
  5. برگه خدمت مشمول متقاضی بایستی فاقد هر گونه سابقه امریه و همچنین غیبت باشد
  6. بومی سازمانی باشد که برای آن درخواست امریه داده شود.
  7. تنها در زمان ثبت نام امریه وزارت علوم اعلام شده از سوی وزارت اقدام نماید. در غیر اینصورت ثبت نام ملغی است.
  8. دارای همسر یا فرزند باشد. به افراد مجرد امریه وزارت علوم و ارتباطات داده نمی شود. 
  9. در بسیج شش ماه سابقه فعالیت داشته باشد.
  10. جزء خانواده های ایثارگران اعم از شهید، مفقودالاثر، جانباز و آزاده باشد.
  11. جزء ایتام محسوب شود.
  12. متقاضیان نخبه و دارای امتیازات علمی و پژوهشی در اولویت هستند. 
  13. حفظ چند جزء یا تمام قرآن کریم و یا جزء قاریان برتر بودن امتیاز محسوب می گردد.
  14. در برگه اعزام آن ها قید گردیده باشد، معاف از رزم.

 

منبع :  ثبت نام امریه وزارت علوم 1400

سه شنبه 31 فروردین 1400
بؤلوملر :